8 redenen om te beginnen met e-mailmarketing
Waarom e-mailmarketing voor elk bedrijf van toegewaarde is
Twijfel je of weet je nog niet goed wat e-mail marketing automation voor jou kan betekenen? In deze blog 8 redenen waarom het voor elk bedrijf van toegewaarde is!
1. E-mailmarketing is het goedkoopste online marketingkanaal
Groeien door het continue acquireren van nieuwe klanten is ontzettend duur. Gemiddeld genomen kost een nieuwe klant 5 tot 7 keer meer budget en is de kans op conversie laag. De kans dat bestaande klanten nogmaals bij je kopen is 60 tot 70%. Dus om dezelfde omzetgroei te realiseren ben je met e-mail marketing veel minder geld kwijt.
2. E-mail marketing de hoogste ROI
In Nederland is de gemiddelde openratio nog nooit boven de 50% geweest en de klikratio niet boven de 10%. Toch heeft e-mail marketing nog altijd het hoogste ROI van alle online marketing kanalen. Volgens, Constant Contact, is de ROI voor bijvoorbeeld eCommerce bedrijven 1 op 45, wat betekend dat voor elke euro die je investeert ontvang je er €45 voor terug.
3. Het kost minder tijd
Wanneer je eenmaal je automations hebt ingesteld dan doen zij het meeste werk voor. Je mailing worden automatisch verstuurd wanneer de trigger afgaat. Uiteraard moet je in de beginfase wel tijd reserveren voor het optimaliseren van de flows. Maar wanneer deze eenmaal renderen kun je even achterover leunen.
4. Gebruik je creativiteit
Uiteraard houd je vast aan de huisstijl van je organisatie maar je kunt helemaal los gaan met de inhoud en tone of voice van de berichten.
Een foto hier, een video of gifje daar. Het is allemaal mogelijk om jouw boodschap het beste over te brengen.
5. Personalisatie
Verbind met je klanten door hem of haar te leren kennen. Achterhaal persoonlijke gegevens en informatie zodat de inhoud van jouw e-mail aansluiten of de wensen en behoeften. Zo laat je zien dat jij je klant wel kent!
6. Laat je klant zijn eigen type mailings kiezen
Zoals bij punt 5 aangegeven is het belang van personalisatie enorm! Naast salesgedreven informatie wil je ook graag weten welke type e-mailings je klant heeft. Laat hem/haar zijn voorkeuren aangeven en weet dat elke mail die je stuurt past bij de wens van je klant.
7. Blijf top of mind met e-mail marketing
Wil jij onder de aandacht blijven bij je klant dan is e-mail marketing een effectieve manier. Door continu zichtbaar te zijn in de mailbox vergroot jij de kans op een (herhaal)aankoop.
8. E-mail marketing is voor elk bedrijf relevant
Elk bedrijf heeft met klanten en prospects te maken. Door gebruik te maken van e-mail marketing kun je snel en gemakkelijk aanbiedingen, nieuws, inspiratie delen. En bouwen aan een fanbase!