Vergroot je omzet met e-mailmarketing automation
Voor veel bedrijven is het genereren van omzet het voornaamste doel. Websitebezoekers zijn hiervoor noodzakelijk. De vier belangrijkste kanalen waar zij vandaan komen zijn;
- direct verkeer
- organisch verkeer (SEO)
- betaald verkeer (SEA)
- e-mail verkeer
Veel bedrijven maken zich jaar in jaar uit hard voor het genereren van nieuwe prospects en leads. Veel van het marketing- en salesbudget wordt besteed aan new business. Echter, vele onderzoeken vertellen ons dat het uitbouwen van klantrelaties waardevollere en goedkoper is. Met deze blog wil ik je laten zien waarom E-mail marketing automation voor elk bedrijf van toegevoegde waarde kan zijn. Bouw aan je klantrelaties
Bouw aan je klantrelaties
Om meer over je klant te weten te komen zal je in contact moeten komen met hem of haar. Hiervoor zijn een aantal campagnes zeer geschikt;
- welkomstcampagnes – denk aan een bedank e-mail na een eerste aankoop
- profielverrijkingscampagnes – zo kun je bijvoorbeeld nadat een websitebezoeker zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief vragen stellen over zijn wensen en behoeften
- verjaardagscampagnes – bijvoorbeeld: je geeft 10% korting wanneer een klant jarig is
- win-back campagnes – hiermee probeer je klanten die al langere tijd niet actief zijn geweest op jouw site voor je terug te winnen
Vooral de welkomst- en profielverrijkingscampagnes zijn campagnes die je als eerst wilt activeren. Want hiermee verzamel je nuttige informatie over je doelgroep zodat je daar je content (lees: mailings) op kunt aanpassen. Hiermee vergroot je de kans op een omzetimpuls.
"Wist je dat een verjaardagsmail tot 25x effectiever is dan een standaard mailing"
Waarom is een e-mail marketingstrategie goed voor je omzet?
Via e-mail blijf je top-of-mind bij je klanten. Door persoonlijke en relevante mailings te versturen kun je hen verleiden (lees: herinneren) tot aankopen door up- en cross-sell mogelijkheden te tonen en nieuwe diensten/producten onder de aandacht te brengen. Om campagnes succesvol te maken heb je klantgegevens nodig. Door actief en geautomatiseerd vragen te stellen ben je in staat om je campagnes persoonlijk, relevant en daarmee effectiever te maken.
Hoe kan Chiodo Marketing helpen?
Met de gebruikersvriendelijke e-mail marketing software zijn er vele mogelijkheden om met je klanten op een persoonlijke toon te communiceren. Wil je meer weten over e-mail marketing automation? Ik praat je graag vrijblijvend bij over de mogelijkheden. Mijn telefoonnummer is: 06-50919829 of vul het contactformulier in en binnen 1 werkdag neem ik contact met je op.